Login

VLČÍ HORA - ČESKÉ ŠVÝCARSKO

Lesy táhnoucí se kam oko dohlédne, hluboké rokle a soutěsky, průzračné bystřiny a mohutné věže pískovcových měst. Takový nevšední svět na vás čeká v krajině plné tajemství - v Českém Švýcarsku. Národní park České Švýcarsko spolu se sousedním Saským Švýcarskem představují ideální místo pro odpočinek a načerpání nových sil. Přirozená krása krajiny s romantickými zákoutími, lidovou architekturou a krásnými vyhlídkami vybízí k objevování a poznávání. Kromě tradiční pěší turistiky si zde místo našla i cykloturistika, golf, či výlety lodí. České Švýcarsko je nositelem významného ocenění „Evropská destinace nejvyšší kvality za Českou republiku v kategorii Cestovní ruch a chráněné oblasti“. Tento titul řadí České Švýcarsko mezi nejvýznamnější evropské turistické regiony. Přijměte prosím naše pozvání a seznamte se s krajinou plnou skalních roklí, vyhlídek a podstávkových domů.

Tak tohle je pojem a zaručuje vždy dobré focení. A nejinak jsme tomu měli i my. Příjezd v pátek večer, postupně, jak se komu podařilo utéct z práce. Asi v 8 hod večer už jsme byli všichni na chatě a pomalu se rodil plán na zítřejší den. Někteří z nás, akční nespavci, vyrazili hned v sobotu ráno fotit východ slunce. My ostatní, normální fotografové jsme v klidu dospali a všichni jsme se sešli na snídani. Do terén u vyrážíme asi v púl desáté a já jsem měl v plánu jenom takovou malou procházku, jenom tak okolo chaty. Ale protože jsme se několikrát vraceli a měnili trasu, tak v Restauraci Na Fakultě jsem zjistil, že si cestu nepamatuji a nevím, kudy se vrátit. Chtěl jsem to vylepšit hořkým zlatavým mokem, ale nejenom že nemám orientační smysl, ale nemám ani peníze a tak mi pivo zaplatil Pavel Š. Dodatečně, moc děkuji. Nedalo se nic dělat, šlapu dál.  Počasí bylo jedna báseň, krásné sluníčko, fantastická příroda Labských pískovců, prostě pohoda. V údolí potoka Křivice se naskytla šance, trasu trochu zkrátit, ale bylo to cestou necestou a hlavně do kopce, co do kopce, skoro strmá stěna. Kameny, podlé stromy, houští. Jirka H. a Aleš K se uvolil a jdou se mnou. Fotoaparáty raději do batohu a šplhat. Aleš mi pomohl s fotobatohem, jinak bych šplhal ještě dneska. Konečně jsme nahoře, svítí krásné sluníčko. Pohodový volný pochod směrem na chatu, ještě pár fotek, Jirka P zatím v lese sbírá houby, a že jich bylo, Pravé hřiby, pár kovářů podborováci. Nakonec je z toho plná papírová líska od koblih. Po změření okruhu jsme ušli 14 km, druhá skupina s delším okruhem ušla 18 km. Večer jsme se sešli všichni na chatě a kujeme plány na neděli. V neděli sice počasí nic moc, proto to byl spíše odpočinkový den. Večer je návštěva soukromého pivovaru Falkenštejn v Krásné Lípě. A bohužel v pondělí už všechno končí. Ráno vyklízíme chatu a jedeme na rozhlednu Dymník. Poslední navštívené místo je potom památník Rumburské vzpoury. Celý prodloužený víkend se povedl a tak zase někdy příště …